Kedai Makan Sedap: Puncak Mutiara Cafe

#penang food #unik #kambing #puncak mutiara cafe

Boleh katakan restoran ini adalah the right product untuk agro tourism. Disamping anda menikmati makanan yang sedap, anda akan dihidangkan suasana menghijau yang menyejukkan mata anda. Terletak lebih kurang 400m dari jalan utama, anda perlu melalui jalan kampung yang berbatu dan sempit untuk tiba ke restoran ini. Asalnya ini adalah kawasan penternakan kambing dan terdapat paling kurang 2 kandang kambing disini dan salah satunya terletak didalam restoran ini.
 Terdapat banyak pondok disediakan untuk para tetamu dan anda boleh memilih untuk duduk bersila atau tidak. Jika saya bersama keluarga, makan bersila adalah pilihan kami. Sementara menunggu makanan sampai, selalunya saya akan berbaring sambil menghirup udara kampung yang segar.








Ruang ber air cond juga disediakan.




 Adalah kemestian bagi saya untuk membawa anak2 saya melawat kandang kambing disini. Kandangnya agak bersih tetapi perlu berhati2 semasa masuk dan keluar kandang ini kerana tangganya dibina untuk kambing dan agak curam. Dibelakang kandang ini terdapat pelbagai lagi haiwan ternakan seperti ayam, angsa, ostrich dan sebagainya.
 Disini juga dijual pelbagai daging dan juga barang2 keperluan untuk kebun dan penternakan.
Surau



Lokasi: Kampung Pelet, Kubang Semang, Penang
Serving: Western & Local food
Specilise: Lamb based food
Operation time: Lunch~Dinner
Serving time: 10~15min
Capacity: 200~300 person
Parking: provided
Toilet: provided
Surau: provided
Entertainment: music
My comment: Tempat ini memang sesuai untuk bersantai hujung minggu bersama keluarga.Konsep restoran + kandang ni memang menjadi. Bila saya tanya anak saya nak makan kat mana .. Anak saya akan jawap " kedai kambing".
Menggunakan resepi yang sedap sehingga menjilat sudu dan antara kedai makan yang sedap di Pulau Pinang.


tolong share kan.